سید مجتبی {شرح کامل زندگی شهید نواب}

اتحاد و اتفاق ملل اسلامی

 نواب صفوی پس از بازگشت از مؤتمر اسلامی ضمن یک مصاحبه مطبوعاتی در تاریخ 10/9/1333 بیانیه اتحاد و اتفاق ملل اسلامی را اعلام نمود. رهبر فداییان اسلام در این مصاحبه گفت:

«برای اتحاد ملل اسلامی چندی قبل, برنامه‌ای به سفرای ممالک اسلامی دادم و اینک به طور مختصر به مواد این برنامه اشاره می‌کنم:

1- ایجاد انجمن شورای بین الملل و حکومتهای اسلامی که نمایندگانی از طرف حکومت و ملت از طرف آنها در مرکز این انجمن برای همیشه حاضر باشد.

2- احکام این انجمن جنبه عمومی داشته در تمام ممالکت اسلامی اجرا گردد.

3-احکام ضروری اسلام که در هیچ یک از مذاهب و فرقه‌های مختلف اسلام مورد اختلاف نیست, طبق دستور این انجمن در تمام ممالک اسلامی اجرا شود.

4- بر طبق دستور این انجمن از کلیه مخالفین و مفاسد جلوگیری شود.

5- انجمن از حقوق و حدود افراد مسلمان دفاع کند.

6- تعالیم عالیه اسلام در تمام ممالک اسلامی از روی معارف و علوم عالی قرآن با بنیاد فرهنگی اسلامی اجرا گردد.

7- تمام ملل اسلامی در انجام وظایف خصوصی فرقه‌ها و مذاهب مختلف اسلامی دخالت نکنند.

8- مباحثات و مکالمات میان ملل اسلامی و مسلمانان تحت نظر این انجمن, هیچگاه از صورت دلیل  و منطق و احترام متقابل بر مبنای اخوت و محبت تجاوز نکند.

9- انجمن, پایگاه صنعتی و نظامی عصر جدید بین ملتهای اسلامی باشد و در صنایع همکاری ملل اسلامی را تقویت کند.

در خاتمه نکته مهمی که مربوط به ممالک اسلامی است ذکر شود, دولت پاکستان و مسلمین هند به «ابن مسعود» ابلاغ کرده‌اند که ما خود حاضریم مقبره مقدس خاتم النبیین را تعمیر کنیم و مخارج آن را بپردازیم. اما مشارالیه در اجرای این مقاصد قصور ورزیده است. مقابر و معابد بقیع باید تعمیر شود در صورتیکه دولت مزبور اقدام نکند با عکس العمل شدید مسلمانان ایران مواجه خواهد شد.

 

منبع : نرم افزار فدایی