ابلاغ {نامه ها و اعلامیه های شهید نواب}

اعلامیه نواب صفوی در مخالفت با ظلم و جنایت و مداخله خارجیان در امور کشور در1333

 مسلمانان غیور برای تجدید عظمت اسلام هم ‌عهد شوید. بیگانگان دنیاپرست از عظمت بی‌نظیر مادی و معنوی مسلمین که در سایه تعالیم عالی و احکام مقدس اسلامی ایجاد شده بود، رشک و رنج می‌بردند تا در قرون وسطی نقشه جنگ‌های صلیبی را طرح نمودند، و مسیحیان بیچاره را به جنگ با مسلمین برانگیخته، شکست خوردند و معتقد شدند تا اشعه درخشان قرآن بر ممالک اسلامی می‌تابد، زوال مسلمین محال و شکست دشمنانشان قطعی است و از این رو به یک جنگ خائنانه غیر‌مستقیم و عمیق برای ربودن حقایق اسلامی از میان ما شروع نموده، دریچه‌های انواع شهوات و مفاسد فریبنده را به تفصیل که تاریخ گواهی می‌دهد کم‌کم بر روی ما باز کرده، اصول علم و ایمان و تقوی و سداد و فضیلت و راستی و غیرت و کار و کوشش و صنعت و زراعت و وسایل دفاعی ما را متزلزل نموده،‌ جهل و شهوت‌رانی و دروغ و دورویی و سوءظن و فقر و بی‌رحمی و جهل و ذلت و بی‌ارادگی در ظلم چیز دیگری ظهور ندارد و کاخ عظمت مسلمین و شعائر جان‌بخش الهی و تعالیم عالی قرآنی به کلی واژگون گردیده،‌ سرزمین مقدس اسلام همانند قبرستانی شده که تمام حقایق و فضایل اسلام در زیر خاک تیره جهل و شهوت مدفون شده، روح اسلام و انسانیت به کلی مرده، حیوانات در خرابه‌های کاخ عالی اسلام مسکن گزیده‌اند و از هر سو نیش‌ها و چنگال‌های حیوانات بزرگ بیگانه در درون قلب و عروق اجتماعی ریشه دوانیده،‌ دائماً مفاسد بنیان‌کن و مسموم‌کشنده خود را از طرق مختلف تزریق نموده،‌ اساس دین و هستی و اخلاق ما را متلاشی‌تر می‌کند.
های ای غیرتمندان و ای زنده‌دلان و ای روح‌داران و ای افرادی که هنوز ایمان صادقی در اعمال قلوبتان در میان این ظلمتکده می درخشد، به خدا اگر ما فداکاری نکنیم و در راه تجدید حیات اسلام و مسلمین از راحتی و زندگی نگذریم، ناممان در طومار ننگین تاریخ امروز ثبت گردیده، در پیشگاه خدا مخذول و سرافکنده بوده‌،‌ از عذاب خدا مصون نخواهیم بود.

انسان حساس و غیور احساس می‌کند که تمام ذرات وجودش در آتش تأسف و غیرت می‌سوزد و شعله‌اش قلوب زنده را از فرسنگ‌ها راه با حرارت بیان جگر خراش این تاریخ سوزان می‌سوزاند و از مشاهده این همه مخالفت شرم‌آور با فرمان خدا و این همه شهوت‌رانی و دروغ و جنایت دنیا در نظرش تیره شده،‌ هر آنی آرزوی هزار مرگ می‌کند،‌ بیایید ای پروانگان شمع حقیقت که هنوز بال پرواز در آسمان محبت خدا دارد اینک که نسبت به خدای عزیز جهان بی‌وفایی می‌شود،‌ با هم بسوزیم تا از سوختن،‌ریشه این جنایات و معاصی را بسوزانیم.
شاگردان مکتب حق از خود گذشته‌اند و از خودگذشته را به کمک احتیاج نیست لکن از نظر اتمام حجت و مسئولیتی که در پیشگاه خدا داریم،‌ عموم مسلمین صادقی را که احساس درد و مسئولیتی می‌کنند در تمام طبقات اعم از کسبه و تجار و روحانیون و دانشجویان و افسران و سربازان و کارگران وکارمندان وزارتخانه‌ها را به عهد و بیعت و پیمان بر سه بنیاد بزرگ زیر دعوت می‌کنم و خدا عظیم را برای پیمان شاهد می‌گیرم و کفی بالله شهیداً.

1. امر به معروف و نهی از منکر و سعی در اجرای احکام اسلام.

2. نجات مسلمین دنیا از ظلم و تجاوز عموم بیگانگان و ستمگران.

3. اتحاد ملل اسلامی بر مبنای معارف نورانی و احکام ضروری اسلام که از بذل مال و جان در راه تحقق سه مقصود بزرگ کوتاهی نکرده، دعوت قرآن را به این معامله با خدا اجابت نمایند.

ان‌الله اشتری من‌المؤمنین انفسهم و اموالهم بان لهم الجنه خدای جهان خریداری نموده جان و مال مؤمنین را به بهای بهشت اینک این شما و این سعادت و عزت جاوید. هرکه را همتی والاست، مردانگی از میدان این نبرد برباید.
وماالنصر‌الامن عندالله.

تهران به یاری خداوند توانا- سید مجتبی نواب صفوی

 

منبع : نرم افزار فدایی